فواید پنجره دوجداره
نوشته شده توسط : amin

در نگاه اول به نظر مي رسد كه صرفه جويي حاصل از پنجره دوجداره تنها به علت عايق بودن اين پنجره ها و صرفه جويي در مصرف انرژي است ، اما مسائل ديگري نيز در مورد اين پنجره ها وجود دارد كه سبب كاهش بسيار زيادي در هزينه هاي خانوار مي گردد :

ورود رطوبت ، آب ، دود و گرد و غبار و يا حتي حشرات موذي از ميان درزهاي درب و پنجره ها ، علاوه بر افزايش هزينه هاي درماني خانواده هزينه هاي نظافت و پاكيزگي شامل آب ، برق و مواد شوينده را شامل شده و شستشوي مرتب پرده ها ، فرشها ، مبلها و تعويض لوازم منزل و هزينه و درد سر نقاشي يا كاغذ ديواري و … را در پي دارد  .

پنجره دوجداره با جلوگيري از نفوذهوا (Air Infiltration) و رطوبت و ساير عوامل مزاحم ، كاهش آلودگي محيط زندگي و همچنين با جلوگيري از تابش سرد (Cold Radiation) و تابش گرم ، محيط زندگي شما را بهتر و فضاي بيشتري از خانه شما را قابل استفاده مي كنند .

يكي از عواملي كه موجب سلب آسايش ما در هنگام كار يا استراحت در ساختمانها مي گردد ؛ تابش سرد از سطوح ساختمان است . 

پنجره دوجداره

پنجره هاي قديمي با شيشه يك جداره دماي بيرون را به راحتي به داخل منتقل مي كنند .

در صورتی که دمای هوای بیرون 2- درجه باشد دمای سطح شیشه در داخل به حدود صفر می رسد و در این زمان ایستادن در کنار پنجره ها مشابه ایستادن مقابل سطح بزرگی از یخ یا برف در هنگام زمستان می باشد . عکس این مسئله در تابستانهای گرم نیز وجود دارد . گاه دمای سطح شیشه های پنجره مانند دمای رادیاتور های روشن می باشد .گویی در گرمای تابستان رادیاتورهایی به بزرگی سطح پنجره ها روشن کرده ایم . در این حال هرچه وسایل سرمایشی روشن باشند و انرژی مصرف بکنند . خرج خنثی کردن این گرمای منتقل شده از شیشه ها و پنجره ها می شود.

پنجره upvc به جز تغییر در ضریب انتقال حرارت باعث می شوند تا نفوذ هوا به حداقل برسد ؛ پنجره upvc بدلیل درزبندی کامل موجب می شوند تا از ورود نسیم سرد در زمستان و نسیم گرم در تابستان به داخل جلوگیری شود . در نتیجه شرایط آسایش حرارتی با صرف انرژی کمتری قابل حصول است .

ورود نسیم سرد از پنجره های آهنی یا آلومینیومی بدون درزبندی را تقریبا همه در زمستان تجربه نموده اند و گاهی برای مبارزه با آن از نوارهای درزگیر استفاده می شود ، که تا حدودی مشکل را کاهش می دهد ، اما عمر کم و کیفیت پایین درزبندی باعث می شود که مشکل کاملا مرتفع نگردد .

گاه در زمستان تنها منطقه قابل سکونت در ساختمان مناطق پیرامون بخاری یا دیگر وسایل گرماییست و فضای اتاقهای خواب تا فاصله زیادی از پنجره ها قابل استفاده نیست و  باید تختها را با فاصله از پنجره ها قرار داد . در برخی موارد در زمستانها به دلیل سرمای زیاد بعضی از اتاقها را از استفاده خارج کرده و درب آنها را برای مدتی می بندیم . در تابستانها نیز ممکن است چنین اتفاقی بیفتد و به محض اینکه از وسایل سرمایی فاصله می گیرید نفستان بند می آید و مجبورید که هنگام خواب وسایل سرمایی را به سمت خود تنظیم کنید و صبح که از خواب بیدار می شوید بدنتان درد می کند و سرما خورده اید و مجبورید مرخصی بگیرید . اما هنگام استراحت نیز همان مشکلات را دارید و نمی توانید دمای دلخواه که اولین لازمه استراحت و آسایش است را در خانه خود فراهم نمایید و یا باید به بخاری و یا به کولر بچسید و بقیه خانه و کارهای خود را ول کرده و فقط به گرم و سرد کردن خود و افراد خانواده بپردازید .

اما به شما پیشنهاد می کنیم که کولر یا بخاری را رها کرده و محاسبه کنید که ارزش هر متر از ساختمان شما چقدر است و آیا ارزش سلامتی و آسایش شما و خانواده تان قابل اندازه گیری است ؟

تخت ها را به پنجره ها بچسبانید و درب اتاقهایی را که بسته اید باز کنید . وسایل گرمایی و سرمایی اضافی را خاموش کرده و یا از خانه خارج کنید و در ازای آنها فقط یک کار انجام دهید .

پنجره های خانه یا محل کار خود را با پنجره دوجداره مناسب عوض کنید . 





:: برچسب‌ها: پنجره UPVc ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: